Пропустити команди стрічки
Перейти до основного вмісту
Cлавутицька міська громада
Сайт знаходиться у тестовому режимі
Славутицька міська рада
Звернення депутатів Славутицької міської ради VII скликання
20.04.2017

Звернення депутатів Славутицької міської ради VII скликання
В нашій країні активно проходить процес децентралізації, головною ознакою якого є реформування та удосконалення усіх галузей господарства.
22 вересня 2016 року прем’єр-міністр України під час наради в Кабміні наголосив на надважливості реформи системи охорони здоров'я України. В свою чергу, МОЗ було презентовано своє бачення реформи галузі, одним з головних елементів якої є формування госпітальних округів.
Для розуміння, слід пояснити суть даного нововведення: госпітальні округи створюються для впорядкування мережі медзакладів, які надають населенню вторинну спеціалізовану медичну допомогу .
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 932 від 30 листопада 2016 року "Про затвердження Порядку створення госпітальних округів", єдиними вимогами, які висуває МОЗ до формування госпітальних округів є наступні. По-перше, в кожному госпітальному окрузі повинна бути принаймні одна лікарня інтенсивного лікування, яка буде оснащена всім необхідним обладнанням, щоб надавати спеціалізовану медичну допомогу цілодобово. По-друге, відстань до цієї лікарні має бути такою, щоб людина змогла доїхати туди максимум за годину. І останнє, госпітальний округ має охоплювати принаймні 120 тисяч населення.
Всі інші питання створення та діяльності госпітального округу вирішують громади: якою  має бути мережа медичних закладів в госпітальному окрузі, які лікарні варто перепрофілювати, а які медзаклади додатково створити, як пацієнти зможуть до них доїхати, які  дороги для цього потрібно відремонтувати тощо. Центральна влада в цей процес не втручається. Крім того, географічні межі округу пропонує місцева влада, уряд їх тільки затверджує.
За реформою, на базі малопотужних, мало завантажених, погано оснащених лікарень планується створити нові медичні заклади (центри реабілітації для  учасників АТО, діагностичні центри, хоспіси тощо). А кращі на даний час лікарні будуть додатково технічно та кадрово підсилені, щоб кожен мешканець округу мав можливість отримати якісну медичну допомогу. Але, слід звернути увагу, що які саме лікарні потрібно перепрофілювати, вирішує місцева громада. Представники громади створюють Госпітальну раду, що має до кінця 2017 року розробити план розвитку округу на 5 років. В документі чітко визначать мережу закладів, маршрути доїзду пацієнтів, обсяг інвестицій, необхідних для оснащення лікарень сучасним обладнанням.
Проте, нажаль, славутичани виключені з даного процесу. На даний час державний заклад "Спеціалізована медико-санітарна частина № 5 МОЗ України" ще не прийнято у комунальну власність, але 22 березня 2017 року його вже включено до складу Чернігівського госпітального округу. Враховуючи підпорядкованість, Славутицька міська рада не була учасником діалогу, рішення приймалися без участі громади, без врахування бажань, потреб, доходів, умов проживання мешканців міста. Наразі ми виключені з процесу формування якісної доступної медицини в Славутичі. І якщо не змінити підходу, не змінити ставлення до ситуації, не враховувати при реформуванні медичної системи та прийнятті рішень «місцевих проблем» (наприклад, доходів осіб похилого віку, яким необхідно буде додатково витрачати кошти на проїзд; незручності знаходження у чернігівській лікарні батьків з маленькими дітьми, до яких потрібно майже кожного дня приїжджати, щоб оновити речі, гігієнічні засоби, привезти їжу; стану транспорту та доріг, на яких та по котрим будуть екстрено вести хворих), ми,  славутичани, залишимося без спеціалізованої медицини в місті.
Свого часу, рішенням Славутицької міської ради №356-17-VII  від 21.10.2016 р. була створена  робоча група з подальшого  розвитку та реорганізації системи охорони здоров’я у місті Славутич у складі депутатів міської ради. За результатами її роботи були зроблені висновки про необхідність прийняття ДЗ «СМСЧ № 5 МОЗ України» у комунальну власність як цілісного майнового комплексу із максимальним збереженням існуючих умов праці працівників. Головною метою такого рішення було: мати якісну, ефективну, сучасну медицину в місті,  мати можливість  контролювати  діяльність СМСЧ № 5, бути учасниками розробки та прийняття рішень щодо медичного забезпечення населення м Славутича. Але, нажаль, такий підхід категорично не сприймається керівництвом СМСЧ № 5.
Позиція адміністрації закладу зрозуміла – відсутність контролю та впливу набагато краще. Проте, на що ми розраховуємо? Невже не зрозуміло, що рівень медичного забезпечення населення міста катастрофічно знижується?
Враховуючи вищевикладене, розуміючи актуальність та «болючість» проблеми,  ми, депутати Славутицької міської ради VII скликання:
наголошуємо на необхідності терміново прийняти у комунальну власність ДЗ «СМСЧ № 5 МОЗ України»; як цілісного майнового комплексу;

заперечуємо проти будь-яких дій відносно скорочення працівників, переведення їх на 0,5 або 0,75 ставки, зниження рівня оплати праці, закриття Київської амбулаторії та відділень СМСЧ № 5, оптимізації виробничого процесу: скорочення ліжко-місць, об’єднання декількох відділень в одне.   

заявляємо, що ми обурені позицією адміністрації СМСЧ № 5 щодо небажання бути рівноправними учасниками діалогу зі створення та діяльності госпітального округу та визначення ролі, яку будуть відігравати в ньому стаціонарні та консультативно-діагностичні підрозділи СМСЧ-5, відсутністю конкретних дій для покращення ситуації в медичній сфері міста, прагненням приховати та спотворити реальну інформацію про стан справ від МОЗ, КОДА, мешканців міста, міської влади 
заявляємо про готовність нести відповідальність за прийняті рішення, приймати активну участь у процесах реформування системи охорони здоров’я міста, направити максимальні зусилля на збереження цілісного медичного закладута впровадження доступної, якісної, сучасної медицини для славутичан.

Депутати Славутицької міської ради VII скликання:
Борисов В.В., Корнійчик Ю.М., Могир Н.В, Олійник С.М., Шуригіна Н.М., Радченко О.В., Федосенко М.М., Грушецька Т.В.